Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Umělecká škola Brno
Divišová, Diana ; ing.arch. Lukáš Ležatka, Ph.D (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Tématem zadání byl návrh novostavby Umělecké školy Kraví hora. Tato škola bude využívána obyvateli všech věkových skupin z Brna a okolí. Pozemek se nachází na území Brno - Kraví hora. Je vymezen ulicí Kraví hora, přilehlým parkem s hvězdárnou a planetáriem a zahrádkářskou kolonií. Parcela je ve svažitém terénu a v současné době se na ní nachází 21 objektů sloužících podnikatelským subjektům. Parcela je z velké části obklopená zelení zahrádkářské kolonie a přiléhajícího parku. Nejbližší stavbou je objekt hvězdárny a planetária. V blízkosti se nachází také sportovní areál a koupaliště. Navržený objekt je tvořen z kvádrů, které jsou na sebe skládány v různých výškových úrovních což umožňuje, aby v každý kvádr měl svůj samostatný účel (obor): hudební, literárně-dramatický, výtvarný, polyfunkční sál a taneční obor. Jednotlivé objekty jsou propojeny rampou, která není bezbariérová, slouží tedy pro spojení těchto jednotlivých objektů a také má funkci architektonickou a estetickou. V severním rohu pozemku se nachází parkovací stání, příjezd je zajištěn po ulici Kraví hora. Při jihozápadní hranici pozemku je svah terasovitě upraven pro odpočinkové aktivity.
Umělecká škola v Brně
Hlubinková, Monika ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem projektu je návrh novostavby umělecké školy v lokalitě Brno-Střed, Veveří. Pozemek se nachází v klidové oblasti Kraví Hora poblíž Hvězdárny a planetária Brno. Návrh spočívá v zachování klidové oblasti vytvořením parku, jehož součástí je navrhovaná umělecká škola. Fasáda školy je tvořena perforovaným ocelovým pochromovaným plechem. Zvolením tohoto fasádního prvku jsem chtěla docílit propojení a splynutí budovy s okolní přírodou. Objekt je složen ze dvou rozdílných hmot, které jsou vzájemně sjednoceny předsazenou fasádou. Tato celistvost je narušena třemi vstupními halami, které mají zasklenou fasádu. Budova je funkčně členěna na 3 části – vedení školy, výuka (umístění jednotlivých oborů), reprezentativní část (sál, kavárna, výstavní prostory), které jsou vzájemně propojeny. Celý areál umělecké školy slouží k odpočinku, výuce a rozvíjení svých uměleckých dovedností.
Umělecká škola v Brně
Hlubinková, Monika ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem projektu je návrh novostavby umělecké školy v lokalitě Brno-Střed, Veveří. Pozemek se nachází v klidové oblasti Kraví Hora poblíž Hvězdárny a planetária Brno. Návrh spočívá v zachování klidové oblasti vytvořením parku, jehož součástí je navrhovaná umělecká škola. Fasáda školy je tvořena perforovaným ocelovým pochromovaným plechem. Zvolením tohoto fasádního prvku jsem chtěla docílit propojení a splynutí budovy s okolní přírodou. Objekt je složen ze dvou rozdílných hmot, které jsou vzájemně sjednoceny předsazenou fasádou. Tato celistvost je narušena třemi vstupními halami, které mají zasklenou fasádu. Budova je funkčně členěna na 3 části – vedení školy, výuka (umístění jednotlivých oborů), reprezentativní část (sál, kavárna, výstavní prostory), které jsou vzájemně propojeny. Celý areál umělecké školy slouží k odpočinku, výuce a rozvíjení svých uměleckých dovedností.
Umělecká škola Brno
Divišová, Diana ; ing.arch. Lukáš Ležatka, Ph.D (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Tématem zadání byl návrh novostavby Umělecké školy Kraví hora. Tato škola bude využívána obyvateli všech věkových skupin z Brna a okolí. Pozemek se nachází na území Brno - Kraví hora. Je vymezen ulicí Kraví hora, přilehlým parkem s hvězdárnou a planetáriem a zahrádkářskou kolonií. Parcela je ve svažitém terénu a v současné době se na ní nachází 21 objektů sloužících podnikatelským subjektům. Parcela je z velké části obklopená zelení zahrádkářské kolonie a přiléhajícího parku. Nejbližší stavbou je objekt hvězdárny a planetária. V blízkosti se nachází také sportovní areál a koupaliště. Navržený objekt je tvořen z kvádrů, které jsou na sebe skládány v různých výškových úrovních což umožňuje, aby v každý kvádr měl svůj samostatný účel (obor): hudební, literárně-dramatický, výtvarný, polyfunkční sál a taneční obor. Jednotlivé objekty jsou propojeny rampou, která není bezbariérová, slouží tedy pro spojení těchto jednotlivých objektů a také má funkci architektonickou a estetickou. V severním rohu pozemku se nachází parkovací stání, příjezd je zajištěn po ulici Kraví hora. Při jihozápadní hranici pozemku je svah terasovitě upraven pro odpočinkové aktivity.
Vztah hudební a dramatické výchovy
Michlová, Kateřina ; KOLAFA, Tomáš (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Diplomová práce se věnuje vztahu hudební a dramatické výchovy. V první části hledá společné principy a styčné body obou výchov. Druhá část sleduje hudební a dramatickou výchovu směrem k základní umělecké škole, zabývá se tedy vztahem hudebního a literárně-dramatického oboru základních uměleckých škol. Třetí a čtvrtá část práce je výzkumná, sleduje vliv dramatické výchovy na rozvoj hudebních schopností, dovedností, na oblast interpretace, komunikace a vztahů.
Reforma základního uměleckého školství a školní vzdělávací programy z pohledu pedagogů
SWIERSOVIČ, Magdaléna
Práce se zabývá reformou základního uměleckého vzdělávání v České republice a jejím hodnocením ze strany pedagogů. Teoretická část charakterizuje historii a vývoj základních uměleckých škol, dále pak rámcově vzdělávací program pro umělecké vzdělávání, projekt Pilot ZUV a Manuál k tvorbě ŠVP. Praktická část obsahuje zhodnocení třinácti rozhovorů s učiteli a řediteli ZUŠ v oblasti jižních Čech, kteří se vyjádřili k průběhu tvorby ŠVP na své škole. K tomu, jak ho využívají v praxi a také k tomu jaký je jeho dopad na žáky. Hodnocení probíhá formou kvalitativního výzkumu.
Základní umělecká škola ve Strakonicích
DRÁBKOVÁ, Lucie
Základní umělecké školy u nás mají mnohaletou tradici. ZUŠ Kochana z Prachové Strakonice slaví již sedmdesáté výročí založení. Je s podivem, že za celou dobu se nikdo nepokusil dobu jejího trvání komplexně zpracovat. Protože zde od roku 2006 vyučuji hru na klavír a stala jsem se tedy její součástí, vybrala jsem si právě ji jako téma své diplomové práce. ZUŠ se podílí nemalou měrou na kulturním dění města a představuje důležitou vzdělávací instituci neboť 750 dětem nabízí výuku ve čtyřech oborech - hudebním, výtvarném, tanečním a literárně dramatickém a připravuje talentované žáky na střední, vyšší a vysoké školy s uměleckým zaměřením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.